I förra veckan fick jag hem ett brev från mitt försäkringsbolag där jag har min personförsäkring. Det är dags att förnya försäkringen eftersom den fortfarande är registrerad som en barn/ungdomsförsäkring och jag nu tydligen är vuxen.
 
Men jag betalar såklart inte bara in avgiften och godkänner det nya avtalet på studs. Nej, jag börjar bråka och krångla om vad som finns registrerat på mig. I och med allt kaos och fan-vet-jag-vad-jag-ska-skylla-på 2006 anmäldes aldrig min diagnos till försäkringsbolaget.
 
Jag var 17 år så egentligen ska jag väl skylla på mamma, men jag tog ansvaret över min försäkring när jag var 18 så jag har haft ett gäng år på mig att själv justera och kolla upp det där.
 
Hur som helst. Försäkringsbolaget ska skicka hem lite papper och så vidare och så tar vi det den vägen. Tänk att man alltid ska skjuta på allting. Nu ska jag bara se till att allting går igenom innan 1 juni då försäkringen ska vara betald.

Kommentera

Publiceras ej