Jag satt igår och kollade på bland annat Twitter om jag kunde hitta några idéer till vad dessa 100 dagar ska fyllas med. Sökte t.ex. på "melanoma" och fick föreslaget "melanomaawareness", och där fanns ett och annat bra inlägg.
 
Den här bilden fastnade jag för, i och med att min blogg ju faktiskt heter "Det finns inget bara i ordet hudcancer".
 
Det här visar att det inte endast är min uppfattning att människor har en förutfattad mening om att hudcancer är "bara". Men jag vill även tillägga: "Gå och kolla dina fula fläcka på en gång!"
 
Att sitta på standen och smeta in solkräm hjälper inte. Att svara när fula leverfläckar kommer på tal: "Jag har också en som behöver kollas upp, men jag vågar inte höra resultatet", det hjälper inte heller.
 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Tidig upptäckt räddar liv! Vågar du kolla dig?

Kommentera

Publiceras ej