Jaha, om jag ska försöka komma igång med det här bloggandet igen så är det bäst att börja med vad som hänt sedan sist.

I maj 2015 kom min fina bok ut på Idus förlag. Den sålde helt okej bra, men blev till sist tvungen att tas bort från förlagets sortiment för att ge plats åt nya titlar. Boken finns fortfarande att köpa via mig.

I boken avslutar jag med att spå om framtiden. Det kommer bli fler läkarbesök, kanske bara sådana där de säger att allt ser bra ut och kanske sådana där leverfläckar opereras bort. Samma sak om och om igen helt enkelt.

Men så var det det där med klådan. Våren 2016. Torr hud. Rev mig på armen och började blöda. En liten bloddroppe. Ringer hudkliniken. Får en tid. En av de snälla läkarna. Får välja mellan att få hela huden undersökt eller ta bort den leverfläck som gömmer sig under såret. Väljer ta bort. Några veckor senare kliar det igen. Ny fläck. Provsvar på fläck 1 visar inget konstigt. Inväntar nästa läkarbesök med fläck 2, men väljer då att få den borttagen.

Nytt läkarbesök ett år senare (skulle varit sex månader men avbokade strax innan sommaren pga semester). Fortfarande torr hud, men inget mer kliande. Ett allt-ser-bra-ut-besök. 

Nytt läkarbesök ett halvår senare, mars 2018. Kallelsen kom en månad tidigare. Och klådan. Försökte smörja med hudkräm. Försökte kolla efter konstiga ankungar. Och sedan riva och blöda. Denna gång på låret.

Inväntar läkarbesök och får veta att leverfläcken har växt i förhållande till bilder. Även en annan som jag reagerat på har mörknat i f.h. till bilder. Får den på låret borttagen. 

Hinner inte ens få stygnen borttagna innan det börjar klia igen. Vill bara riva av mig hela huden och få en ny fräsch hud. Tänk om man vore som en orm. Ömsa skinn lite då och då. Inte mig emot. Suck. 

Och där är jag nu. Torr hud. Sårskorpor. Klia inte. Få dem att läka. Invänta svar på låret. 

Försökte också boka tid, men blev hänvisad till VC pga flytt till nya KS. Kommer inte söka mig till VC. Fick en telefontid med läkaren. Det är nästa vecka.


Kommentera

Publiceras ej