Häromnatten drömde jag om farmor. Eller rättare sagt om hennes lägenhet. Vi var där, men jag vet inte riktigt varför och av någon anledning hade hon värsta lyxspat inne i badrummet, bakom en hemlig dörr.

Idag på lunchrasten pratade vi sommar och semestrar. Öland och Gotland. Och jag nämnde hennes vackra hus, ett klassiskt gotländskt stenhus.

Nu satt jag på FB och såg den högra bilden på min kusins sida. I mitt arkiv hittade jag bara en gammal dålig mobilbild från framsidan och kusinens bild är av baksidan, men ni förstår grejen. Det är inte samma sak.

Tiden går och saker och ting förändras. Det är så mycket ni inte får vara med om. Pappa, farmor, fastrar, moster... ja, alla ni som lämnat oss alldeles för tidigt.
 
 
 

1 kommentarer

mamma

22 Jul 2014 21:51

Du såg min kommentar till Anna? Mina tårar rann men så är det. Apropå drömmen så bakom dom hemliga dörrarnavar det ett torkskåp i farmors badrum!!

Svar: Äsch torkskåp har jag med. Superlyxigt lyxspa med jaccuzzi och såna grejer vore ju trevligare :P
Malin Lundgren

Kommentera

Publiceras ej