Nu planerar jag ett nytt bokprojekt!

Det ska bli en bok om malignt melanom. Tanken är att den ska ta upp hur du bäst skyddar dig mot solen, men samtidigt tar vara på solenergin och den beryktade D-vitaminen. Balansen där emellan. Hur man solar på ett smart sätt?

Tanken är att den ska innehålla intervjuer med både drabbade och anhöriga – om deras cancerresor. Jag tänker att jag ska intervjua människor runt om i Sverige. Både unga och äldre, mörkhyade och ljushyade, män och kvinnor.

Vad fick dem att söka läkarvård och hur var bemötandet? Hur har stödet till anhöriga fungerat?

Kanske jag rentav intervjuar några läkare och kontaktsjuksköterskor… och patientorganisationer så som Melanomföreningen och Himlen är överskattad?

Vad tror du som läser det här? Skulle du kunna tänka dig att ställa upp på intervju om du har någon erfarenhet av hudcancer? Skulle du vilja läsa en sådan bok?

1 kommentarer

mamma

24 Aug 2014 18:29

Det vet du det! Kör, go girl. Jag hejar på dej, ja:)

Svar: Aa, fast nu har jag ju fått jobb, så nu får jag se hur jag ska hinna med :/
Malin Lundgren

Kommentera

Publiceras ej