Nytt år, nya möjligheter!
 
Liksom föregående år firar jag nyår på min födelsedag. Det känns mest logiskt för mig. Nyårslöften är inte heller något som ska förändras från en dag till den andra. Det handlar snarare om mål att uppfylla inför nästa år.
 
Förra året sa jag att jag skulle få rullning på frilansandet. Det har varit tuffare än jag hade förutspått, men jag måste ändå säga att jag har klarat det väldigt bra. Nu börjar jag få ordning på ekonomin så att jag inte känner att jag lever på plus-minus-noll.
 
Dock har det blivit väldigt mycket lågarvoderade uppdrag och nu mycket redaktionella annonstexter. Det gör att jag inte har vad som krävs för medlemskap i Journalistförbundet. Så målet för nästa år är alltså att vinkla skrivandet mer åt det journalistiska hållet och lyckas nå upp till de krav som ställs hos förbundet.
 
Enda sedan jag började med dessa årsmål har jag aktivt jobbat med självförtroendet, som växt för varje år. Därför står även den punkten kvar sedan förra året även om den också känns uppnådd. Det finns mer att jobba på.
 
Till nästa år ska jag ha kommit en bit på pilotutbildningen också, men det är nog att ta sig vatten över huvudet att sätta för höga krav på mig själv där. Det är så mycket som spelar in med väder och vind för att säga hur långt jag kommer att komma på ett år.

Kommentera

Publiceras ej