Syrran fattar rubriken :) Födelsedag utan syrran. Har inte hänt på 19 år. Och hon tänker fylla 20 långt, långt ifrån mig! Hur går det ihop?! Men ja, 26 år alltså. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Firade i söndags med ett 10-tal gäster. Ballonger, med mitt namn på. Tårtor och egenbakade kakor/bullar. Och en och annan present. Presentkort på Spa och en ny surfplatta (men den kommer om några veckor) bland annat.

Så året som har gått? Upp och ner är en sammanfattning som säger det rätt bra. Kaos. Sommarjobb och nytt jobb efter det, men tillbaka i det gamla kära frilansandet innan målet hunnit uppfyllas: att börja få ordning på ekonomin. Å andra sidan många texter och ett nytt inhoppsjobb som vikarie på skolan. Att ha tio minuter till jobbet är helt okej.

Lära mig att säga ifrån är en del av uppbyggandet av självförtroendet. Jobbar på saken och har blivit bättre. Pilotandet helt på is.

Mål för nästa år; Vill inte säga för mycket för att inte jinxa, men finns planer för en mycket bra vår. Både ekonomiskt och för framtiden.

Dröm; Om allt går som planerat med punkt 1 så kan nog punkt 2 gå i uppfyllelse också.

Mål och drömmar. Går liksom lite hand i hand. Utan drömmar slutar världen att snurra och då fastnar man i den där slentrianmässiga sörjan. Dröm. Dröm. Dröm. Det går alltid att hitta vägar här i livet om vi bara låter oss drömma.
 
Så inför nästa år. Uppfyll lite drömmar. Lev livet.

2 kommentarer

Märta

26 Nov 2014 15:11

Hurra Hurra Hurra!
Grattis igen dårå
Kvällen igår var trevlig. God smörgåstårta serverades (bakad av Jowana)
Hemma vid 21.30
Kram påre

Syster

26 Dec 2014 09:15

HAHAH - började skratta när jag läste rubriken. Började skratta ännu mer när jag läste första meningen i inlägget ;) puss älskar dig!

nu funkar min dator så nu kan jag läsa bloggar igen. WOOOOH!!!

Svar: god jul på dig med ;)
Malin Lundgren

Kommentera

Publiceras ej