Det börjar brännas för en 18-årsgräns på solarium. Det är dags. För länge sen. Jag vet att mitt projektarbete 2011 inte riktigt blev så bra som det var tänkt. Det var lite för höga ambitioner för föll platt, men tanken var bra. Jag skrev artiklar om det här redan då. Om kommuner som ombads av Strålsäkerhetsmyndigheten att lägga ner sina solarieverksamheter ur hälsosynpunkt. Om införandet av 18-årsgräns på ickekommunala anläggningar. Men vart står vi och stampar idag? Snart tre år senare. På exakt samma plats!
 
Nåja, medierna rapporterar emellanåt om kommuner som tagit sig i kragen och stängt ner sina solarieverksamheter. Men den här 18-årsgränsen ska politikerna fundera några varv till på.
 
Jag ´vet redan vilket parti som får min röst i höstens val, men skulle något parti ta tag i solariefrågan och lyfta den kanske, kanske mitt val vacklar.

Kommentera

Publiceras ej