Idag skulle jag kunna skriva om precis allt möjligt.
 
Först och främst. Mitt I publicerade den här veckan en artikel om hudcancer. Lite samma grej som den jag medverkade i för två år sedan och jag skulle också ha blivit citerad. Jag har pratat med journalisten som skrivit texten.
 
Det är mycket i Elins fall som är likt mitt. Vi blev båda bemötta med orden att vi var unga. Det var på skuldran den började. Hon har tydligen också opererats 12 gånger!
 
Det jag sa till journalisten var i alla fall att det är viktigt att få fram att det inte är farligt att sola. Så länge man gör det lagom. Hon har lyckats få det citatet från någon på KI.
 
Men jag vill vara tydlig med att det är samhällsnormerna om att det är snyggt att vara brun som är skeva. Artikeln avslutas med att intervjupersonen säger sig använda brun utan sol-produkter. Sådana produkter borde vara överflödigt. Men alla får såklart använda sådant om de vill.
 
 
 
Jag har även varit i kontakt med Ung Cancer idag om ett mejl som jag fick igår. Får se hur det går, om jag får någon ursäkt från mejlavsändaren, men än har något sådant inte kommit.

Kommentera

Publiceras ej