Förra måndagen, 5 mars, fick jag för mig att jag skulle ta tag i joggandet på riktigt. Så jag laddade ner den där appen som en hel del människor (iaf på min fb) använder, RunKeeper. Dock kopplade jag den inte till fb eftersom jag timar för egen räknings skull, men kul att skryta när det går bra så här kommer resultatet efter två veckor. (Känner att tre löppass per vecka är alldeles lagom, så det har hittills bliivt sex pass).

Avrundningarna beror på att jag ibland stänger av appen och går av mig de sista hundra meterna, så det går ändå inte att ge någon exakt jämförelse.

Måndag 5 mars: 4,8 km, 37 min (avrundar till 5 km, 40 min)

Tisdag 6 mars: 4,55 km, 30 min (avrundar till 4,5 km, 30 min)

Torsdag 8 mars: 5,01 km, 31 min (avrundar till 5 km, 30 min)

Måndag 12 mars: 3 pass, ca 10 km (avrundar till 10 km)

Tisdag 13 mars: 9 km, 60 min (ingen avrundning krävs, stoppade appen prick 60 min, 9 km)

Torsdag 15 mars: 10 km, 62 min! (Mitt mål är att klara milen under timmen, snart, snart, snart!)

Kommentera

Publiceras ej