Jag drömde om dig i natt. Eller typ...
 
Det var väldigt konstigt. Allt var kaos. Jag skulle åka på en Iron Maiden-konsert i Skövde. Varför just Iron Maiden och varför de skulle spela just i Skövde låter jag vara osagt. Jag var i alla fall tvungen att ringa min familj och säga att jag skulle bli sen till tåget. Telefonen bråkade och fick inte upp mammas nummer och då letade jag upp ditt nummer istället.
 
Jag lärde mig aldrig det utantill. Men jag hade det inlaggt i telefonen i flera år. Nu är det borttaget.
 
I drömmen fick jag iaf upp numret och lät signalerna börja gå fram innan jag kom på mig att du inte skulle svara...
 Resten av drömmen fortsatte med att centralstationen var ombyggd, att min biljett saknades i ett elektroniskt system av något slag, att jag fick en gratisbiljett en minut innan tåget skulle gå och att det sedan var ett gammalt tunnelbanetåg jag skulle åka med från Stockholm till Skövde. Mamma hade konsertbiljetten och skulle gå in innan mig och det snöade precis när vi lämnade Sthlm C och fortfarande kunde se stadshuset. Där någonstans blev det för mycket och jag vaknade.
drömmar, pappa,

Kommentera

Publiceras ej