Jag brukar inte lyssna på podar, men har av två oberoende personer rekommenderats att lyssna på den här:
 
 
Så jag lyssnar igenom, men blir tokig nio minuter in när en bakgrundröst börjar prata övertydligt, lågt och långsamt. Det är därför jag inte lyssnar på sånt här!
 
Men men. Jag tvingade mig igenom det. Först och främst. Introt om att inte få spela fotboll och simma ut till en flotta är så klart bara bull-shit. Det är det här jag menar med lagom är bäst.
 
Det jag är emot är att ligga still på standen och pressa för att bli brun. Ligga still för att bli brun.
 
Här påstår de istället att Vi arbetar inomhus och skyddar oss ute och det är DÄRFÖR vi får hudcancer, inte för att vi solar mer och har en samhällstrend att bli brun.
 
Jag blir arg. Nej. Jag blir förbannad på såna här vinklingar. De går in med att sol ska vara bra och att vi ska strunta i de överdrivna rekommendationerna om solskydd.
 
VANLIGT JÄVLA VETT RÄCKER GOTT OCH VÄL!

Kommentera

Publiceras ej