Jag cyklar 5,4 km till jobbet varje morgon och sedan såklart hem igen. Det tar ca 25 min. Ofta har jag bara ett linne på mig men har jag en skjorta eller annan långärmad så är ärmarna uppkavlade till trekvartslängd.

Sju-halv åtta på morgonen är det inte allt för stark sol. Kvart rast vid tio-tiden, då sitter jag ofta med ryggen mot solen/så mycket i skuggan som möjligt på terassen.

Lunch vid tolv. Cirka en halvtimme. Återigen försöker jag sitta i skuggan/bort från solen.

Hinner jag kan det bli ytterligare en kvart vid tre-tiden. Och sedan hem vid halv fem.

Trots försiktighet har jag fått färg på armarna. Tar jag av mig linnet har jag tydliga linjer över axlarna och urringningen.

Jag har inte bränt mig röd, utan det här är det jag hela tiden försökt förklara för läkarna. Om jag tar det lugnt och försiktigt blir jag faktiskt rätt brun även om jag inte blir pepparkaka...

2 kommentarer

mamma

17 Jul 2014 21:39

Lik både mor och far:)

Anonym

22 Jul 2014 21:46

Gumman! Måste ju tillägga att cykling är bra träning. Bort till Lars-kjells är det knappt 1,9 km

Kommentera

Publiceras ej