I helgen publicerades ännu en artikel om mig. I DN denna gång! Det var min söta mamma som ville skryta om min bokutgivning och som hade anmält mig till DN:s familjesidor. Så jag fick i år ett officiellt Grattis med en liten artikel i tidningen. Väldigt trevligt tycker jag, även om inte så många kanske läser just familjesidorna.

Vad jag menade med Äntligen?

Jag har aldrig haft åldernoja, och än mindre nu. Jag har alltid tampats mot folk som betraktar mig utefter min ålder. ”Bara 17”, ”endast 22” osv. Nu är jag äntligen 25 år och är fortfarande ung, men börjar allt mer betraktas som vuxen och tagen på allvar när jag har något att säga!

Jag har också jobbat mycket med min självkänsla de senaste åren och det gör att jag allt mer vågar tro på mig själv och stå för det jag själv tycker och tänker. Det är svårt när man tidigare alltid har tryckt ner och känt sig dumförklarad av alla (främst auktoriteter).

Varje år brukar jag sätta ut mål för kommande år. Nästan som nyårslöften fast från födelsedagen. Förra åren hade jag mål och drömmar om att jag skulle få frilansandet på rullning och påbörja pilotutbildningen. Det blev inte mycket med de planeran. Det ena påverkade det andra och allt blev bara ett jox av drömmar som jag inte vågade ta tag i.

Bakom det där hade jag även en dröm som jag inte vågade skriva ut. Att få träffa någon som bryr sig om mig för den jag är. Kunna flytta till något ställe där jag kan känna mig hemma och gärna få möjlighet att skaffa katt. Nu har jag en sambo som gav mig två katter i 25-årspresent! Helt fantastiskt!

Så för nästa år då? Ja, rimligt vore ju att först och främst uppfylla det där som inte gick så bra. Att få rull på frilansandet och pilota en del. Men det får väl fortsätta vara drömmar ett tag till. Så länge fortsätter jag att njuta av det jag har här och nu.

1 kommentarer

Alexandra

26 Nov 2013 16:24

Hej! Vilken fin blogg och grattis till din bok!

Svar: Tack snälla!
Malin Lundgren

Kommentera

Publiceras ej