Lycka!
 
Jag fick ett fint mejl igår från Marie Andersson, ordförande i Melanomföreningen. Hon i sin tur hade fått ett mejl från Svenska Melanomstudiegruppen som frågade om Melanomföreningen ville ha en representant med i ett nätverk bestående bland annat av läkare, sjuksköterskor och forskare.
 
Syftet är, vad jag förstår av mejlen, att lyfta fram frågan om heriditet och DNS (ärftlighet och dysplastiskt neavus syndrom). Studiegrupper och forskningsprojekt och så vidare. Alltså om min diagnos. Inte bara malignt melanom i allmänhet utan om min diagnos i synnerhet!
 
Och frågan från Marie var om JAG ville vara denna representant!!
 
Det är ideellt, kanske 1-2 ggr per år. Jag har tidigare varit väldigt snål och hört av mig till ställen som Melanomföreningen med frågor om betalda spökskrivaruppdrag, men det där har jag tänkt helt om på. Ska jag ställa upp på något ideellt så är det något som har med malignt melanom att göra!
 
Hela den här bloggen är ju ideell. Och den skriver jag i av rent och skärt intresse. För att sprida orden. Känslorna och tankarna. Jag ska ringa upp Marie senare idag och diskutera medverkan. Första mötet blir 8 mars, då jag ska åka till Polen, så jag måste prata lite om hur vi löser det på bästa sätt.
 
Men Tack Marie för erbjudandet!

1 kommentarer

Jonna Larsson

08 Apr 2013 11:46

Hej Malin!
Har du någon mailadress man kan kontakta dig på och ställa ett par frågor? Maila gärna direkt till min mailadress [email protected]!

Svar: Hej! Du kan nå mig på [email protected]
Malin Lundgren

Kommentera

Publiceras ej