För en gång skull har KS skickat ut kallelse utan att jag har behövt ringa. Läkare MFN. Helt okej och inget att bråka om. Om de inte valt ett datum när jag är bortrest!
 
Det är väl fördelen med att ringa själv, att man kan justera vilka dagar som passar. Några dagar senare fick jag ett nytt brev med en ny tid (de var tvugna att ändra), då är jag fortfarande bortrest.
 
Jag ville vänta med att boka om tills resan verkligen var fastställd. Det är den nu så jag har just ringt (kl 8:53) och väntar nu på att de ska ringa upp, omkring klockan nio på förmiddagen. Uppdaterar strax.
 
---
 
Nu har de ringt upp (kl 8:58). Punktligt!
 
"Tyvärr har vi ingen annan tid för tillfället, så jag får se till att skicka en ny kallelse till dig när det dyker upp"!
 
"Ja, det är lungt, det går bra med maj månad eftersom det är sex månader sedan förra besöket... Se bara till så att det inte blir med doktor HB."
 
"Okej, jag antecknar det här".
 

Kändes bäst att poängtera det en extra gång. Jag säger det gärna så ofta som möjligt.

Kommentera

Publiceras ej