Jag brukar (nästan) alltid säga att det skulle vara så skönt att plocka ut tisdagarna ur kalendern. Bara glömma bort dem och inte låta dem existera.

Av någon sjuk anledning hamnar nämligen allt som oftast tandläkarbesök, läkarbesök och andra otrevligheter just på tisdagar. Måndagar då man startar upp veckan med full fart och tisdagen som sedan kommer i ett slentrianmässigt mönster.

Igår gick jag och la mig vid tio-tiden. Totaldäckade. Vaknade vid halv sju, men somnade om. Vaknade vid elva! Så länge sover jag aldrig. Knappt om jag varit ute och festat hela natten.

Jag har en envis förkylning som inte riktigt bryter ut. Nyser och känner mig allmänt hängig, men ingen feber. Fan va skönt det ändå var att få sova ut.

Halva dagen utraderad i alla fall. Imorgon och torsdag står intervjuer på schemat och nästa tisdag är det läkarbesök som gäller.

1 kommentarer

My

30 Oct 2012 12:42

Sköt om dig! :)

Kommentera

Publiceras ej