Jag var på VC idag. Den där tiden som jag bokade förra veckan. Som jag skulle bokat för länge, länge sen. Pappa ville att jag skulle till läkaren. Han hade frågat sina läkare om jag fick träffa dem. Det fick jag inte om jag inte hade en remiss från VC. Jag sa aldrig till pappa att jag bokat tid. Varför sa jag inte det?
 
Läkaren på VC ville knappt ge mig remissen. Jag grät asmycket och han satt och sa saker som att hans mamma haft cancer och att han inte fått det. Malignt melanom. Inte behöver jag, 17 år, oroa mig. Statistiken sa +55 år. Men pappa blev bara 46.
 
Jag vägrade i alla fall att gå förrän han kollat mina leverfläckar på ryggen. När han kollat dem var det ingen snack om saken, jag ska till en speciallist på Huddinge Sjukhus. För han hade inte rätt utustning för att se om de var godartade eller inte. Så nu måste jag vänta på remissen. Undra hur lång tid det kommer att ta?
2006, hudcancer, leverfläckar, vårdcentralen,

Kommentera

Publiceras ej