det är den där känslan
av att inte riktigt räcka till
som får mig att falla

gång på gång på gång

men jag reser mig upp
så att ni kan slå omkull mig
igen

sparka på mig medan jag ligger

ibland tar det ett tag
men sen är jag uppe på fötter igen

jag faller
hela tiden

rasar samman

men det spelar ingen roll
så länge jag har orken
att kravla mig upp

och även när jag inte orkar
finns det någon konstig styrka
långt inom mig

som får mig att resa mig ändå


än har jag inte gett upp
så slå ner mig igen
förstör all mitt mod
och ta allt hopp ifrån mig

trasa sönder
den lilla självkänsla
som jag så länge byggt upp

för än är jag inte död
och så länge jag andas
fortsätter jag resa mig

så ni, mina kära hjärnspöken
jag har slutat vara rädd för er
jag är bara jävligt irriterad på att
ni aldrig vill låta mig vara

så ni kan fortsätta försöka döda mig
för ni kommer aldrig vinna över mig

dikt, hjärnspöken,