Jag tog morgonkaffet på uteplatsen och började sedan klippa gräset. Idag orkade jag inte kliva upp ur sängen så innan jag hann komma igång med dagen stod solen redan högt på himlen.

Efter en stunds gräsklippning kände jag att det blev för tungt och svettigt och får fortsätta när det svalnat ute eller imorgon om vädergudarna samarbetar för kvällen.

Duschade av mig, smorde in mig med solkräm och satte på mig kjol och bikinitopp för att njuta lite av sommaren. Men det kändes inte ens roligt att tänka att jag kunde få lite färg.

När jag var 15-16 kunde jag ligga ute på gräsmattan på landet och rycka på axlarna till pappas tjat om att hålla mig i skuggan."Jag har solkräm - jag är försiktig".

Pappa, jag hör fortfarande din röst när jag tänker gå ut så här, men nu för tiden lyssnar jag på dig!

Kommentera

Publiceras ej