Jag drömde om pappa inatt.
 
Jag visste i drömmen att han hade varit borta i flera år, sedan kom jag på att han var död... Det hela gick ut på att jag bråkade, eller snarare blev oense, med mamma. Jag blev jätteupprörd och ledsen, gick in på syrrans rum för att lugna ner mig och märker hur någon öppnar dörren. Jag frågar vem det var eftersom jag inte orkade kolla upp med tårfyllda ögon. Pappa. Det var typ där någonstans som jag insåg att han är död, men jag kände ändå hur han kom fram till mig och höll om mig. Tröstade...
 
Sedan vaknade jag, fortfarande med tårfyllda ögon.

2 kommentarer

Mamma

10 Dec 2012 20:02

Synd att vi var oense men tur att pappa tröstade dej!

Annie Eklund

11 Dec 2012 15:06

Hej!

Vi är 6 tjejer som går sista året på Thorén Business School i Sundsvall. Vi håller på med ett projektarbete som handlar om människor som lever med en sjukdom. I vårt arbete intervjuar vi olika personer som på något sätt är berörda av detta.
Vi respekterar självklart om du inte känner för att berätta om dina erfarenheter, men det skulle det vara till stor hjälp om du skulle vilja svara på några frågor! Du får självklart vara anonym om du så önskar.

Med vänliga hälsningar Annie Eklund
[email protected]

Svar: Ställer gärna upp, mejlar dig :)
Malin Lundgren

Kommentera

Publiceras ej