Malin + vårdcentralläkare = kommunikationssvårigheter

Varför satt vårdcentralläkaren och snackade om födelsemärken när jag berättade att det var min hudläkare för malignt melanom som bett mig kolla upp det som jag var på kontroll för idag?

Jag sa uttryckligen att jag gick på kontroller, besvarade hans följdfråga med att jag sammanlagt tagit bort tio födelsemärken varav de två första var malignt melanom, att jag aldrig behövt opererats mer än med lokalbedövning och att jag började gå på kontroller 2006. Varför frågade han då strax senare om jag gått på kontroller sedan 2006? De åtta andra födelsemärkena kanske ramlade bort av sig själv... eller?

Ja, jag fick gå till labbet tillslut och ta blodprover. Nu dröjer svaret en vecka. Det ska bli spännande att ta reda på om jag förstår vad han säger när han ska ge svaret.
2006, leverfläckar, läkarbesök, våga kolla, vårdcentralen,