SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!
 
Jag orkar inte med det här mer. Jag kanske bara ska ge upp. Låta de förbannade läkarna få som de vill. Systematisk (fan, jag hittar inte rätt ord... G uttryckte det så bra idag, jaja, något i stil med:) systematisk avverkan av patientlistorna. De tar inte ett dugg hänsyn till personliga erfarenheter och behov utan endast vad som blir enklast och mest effektivt för dem!
 
Jag har flertalet gånger sagt att jag vill komma var tredje-fjärde månad. Efter kontrollen idag sa han att jag skulle bli kallad igen i januari. Om ett år. Så fan heller. Max sex månader. Men det är egentligen för lång tid.
 
Läkaren: - Ja, men är det inte viktigast att du har tryggheten av att ha kontakten hos oss?
Jag: - Jo, men förstår du inte att det är den tryggheten du tar ifrån mig när du säger att jag inte får komma så ofta som jag känner att jag behöver?
Läkaren: - Men det låter som en väldigt falsk trygghet...
 
Det känns bara helt hopplöst. Rent ut sagt meningslöst att ha samma diskussion varje gång. Bara för att hans andra patienter återkommer en gång om året. Därför borde jag också bara komma en gång om året. Ja, som sagt. Det är kanske bara jag som är besvärlig och ställer till med problem i deras system. Dumma, dumma mig.

Kommentera

Publiceras ej