Jag tyckte att besöket på KS i måndags gick bra. Hon sa att jag bara behövde komma tillbaka en gång per år för återkontroller, om inte provsvaren visade något. Det var i måndag det. Igår (tisdag) skulle läkaren från HS ringa. Jag väntade nervöst vid mobilen. Mamma skulle hålla sig hemma den tid som stod i brevet ifall de ringde på hemnumret. De ringde efter lång tid på hemnumret och sa till mamma att hon och jag skulle komma dit idag.
 
Så jag var på HS idag. Läkaren sa att hon hade både goda och dåliga nyheter. Vad de goda var förstod jag inte. Något om tidigt stadie, ung eller att det inte var så farligt... men det var ELAKARTAT! Malignt melanom. FAAN!
 
Eftersom mamma satt med och hörde så var min första tanke att jag var tvungen att få tag på Maria. Skickade ett sms att hon ska ringa mig så fort som möjligt. Håller på att gå sönder totalt.
 
(Vi frågade varför de inte hade ringt mig på mobilen igår, läkaren sa att ingen hade svarat - vilket visade sig vara för att de hade försökt ringa på pappas telefonnummer!!)
2006, hudcancer, läkarbesök,

Kommentera

Publiceras ej